تبلیغات

دانش و سرمایه - ابرقدرت تجارت الکترونیکی جهان کدام کشور است؟
 
دانش و سرمایه
دانش و سرمایه در کنار هم، رمز موفقیت در دنیای امروز
درباره وبلاگ


در دنیای امروز، بهره گیری از دانش و سرمایه گذاری برای ایده های خلاقانه ، بدون شک موفقیت های بزرگی به ارمغان خواهد آورد. این را به خاطر داشته باشیم که اغلب شرکت های بزرگ اقتصادی و تجاری دنیا با یک ایده ساده ولی هوشمندانه و با سرمایه ای اندک به وجود آمده اند و باتکیه برعلم روز و سرمایه گذاری درست و به موقع ، توانسته اند به جایگاه فعلی خود دست یابند. تمام تلاش ما این است تا دانش رسیدن به این موفقیت ها را آموخته و در اختیار همه علاقمندان قرار دهیم.

مدیر وبلاگ : حامد هدایی
مطالب اخیر
نظرسنجی
به نظر شما مشکل اصلی اشتغال و بیکاری در ایران چیست؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

چین تا چند سال دیگر به ابرقدرت تجارت الکترونیکی جهان تبدیل می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند ، چین تاکنون سال 2015 به قدرت برتر تجارت الکترونیکی جهان تبدیل خواهد شد. البته این امر برای دومین قدرت اقتصادی جهان که بیشترین کاربران اینترنتی را در خود جای داده، امری طبیعی است.(538 میلیون کاربر اینترنتی تا پایان ژوئن 2012) با این حال این بخش به دلیل محدودیت عوامل و مولفه های این بخش و همچنین رقابت بالا هنوز از پختگی لازم برخوردار نیست، به خصوص آنکه بسیاری از مارک ها تمایل دارند به طور مستقیم در این رشد بالا سهیم باشند. 


طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز اطلاعات اینترنت چین(CNNIC) و داده های وزارت بازرگانی، تبادلات تجارت الکترونیکی در سال 2010 نزدیک به 4000 میلیارد یوآن(489 میلیارد یورو) بوده است. یک سال بعد این رقم به 6000 میلیارد دلار رسید. گروه مشاوره ای بوستون در این باره می افزاید: در سال 2006 کمتر از 10% از جمعیت شهری چین خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دادند. در سال 2010 این رقم به 23% رسید و پیش بینی می شود این رقم در سال 2015 به 44% برسد.
سایر اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز اطلاعات اینترنت چین به این شرح است:




-سطح کیفیت اینترنت در حال ارتقاء است
-تعداد بیشتری از کاربران اینترنتی از تکنولوژیهای نسل سوم استفاده می کنند
-مقامات چینی با وضع قوانین حمایت از مصرف کننده در حال ارتقاء و بهبود امنیت اینترنتی و پرداخت های آنلاین هستند.
-تمرکز بیشتر بر روی این بخش در حال صورت گرفتن است.
با این حال ارگانیسم رسمی این بخش دارای ضعف های قابل توجهی است که عبارتند از:
- سطح اقتصادی این بخش هنوز از پختگی لازم برخوردار نیست.
-این بخش به دلیل مشکلات موجود اعم از خدمات پس از فروش و حمل و نقل همچنان با مشکلات زیادی روبروست.
-پرداخت اینترنتی در چین هنوز با خطرات و ریسک های زیادی روبروست. چینی ها پرداخت حضوری را ترجیح می دهند چرا که امکان بازگرداندن آن بالاست.
مرکز اطلاعات اینترنت چین در آمار سال 2011 پیرامون مصرف کنندگان اینترنتی در چین آورده است: در سال 2010 بیش از 99 میلیون چینی به طور متوسط، سالیانه نزدیک به 2049 یوآن(به ازای هر فرد)(255 یورو) خرید اینترنتی داشته اند که شامل البسه(51.1%)، کتاب و محصولات دیداری و شنیداری(32.4%) و تجارت الکترونیکی(22.2%) می شده است.





نوع مطلب : اقتصاد، تجارت، صنعت، علم و فن آوری، فناوری اطلاعات، رایانه، اینترنت، 
برچسب ها : چین، تجارت الکترونیک، کاربران اینترنتی، خرید اینترنتی،
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 16 آبان 1391
حامد هدایی
یکشنبه 20 فروردین 1396 02:25 ب.ظ
It is the best time to make a few plans for the long run and it's time to be
happy. I've read this put up and if I could I wish to counsel you few interesting issues or advice.
Perhaps you can write subsequent articles referring to this
article. I want to read even more issues about it!
جمعه 11 فروردین 1396 11:00 ق.ظ
Hey there! This post couldn't be written any better!
Reading this post reminds me of my good old room mate!

He always kept talking about this. I will forward
this article to him. Fairly certain he will have a good read.
Thanks for sharing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
ابزار پرش به بالا